Reading is sexy ♥

Unge kommissarie Morse (2013-)

Endeavour (1)

Jag tittade på första avsnittet av Unge Kommissarie Morse i går och måste säga att serien verkar vara riktigt bra. Första avsnittet var i alla fall bra. Som titeln antyder handlar serien om kära gamle Morse, som löser fall i Oxfordområdet, fast som ung kommissarie på 1960-talet. Avsnittet sändes i lördags men man kan fortfarande titta på det på SVTPlay. Det var ett jättebra första avsnitt med ett spännande och komplicerat fall. Jag misstänkte i princip varenda kotte, inklusive den faktiske mördaren av rätt anledningen skulle det visa sig, men kunde aldrig riktigt bestämma mig för vem som egentligen begått morden. Shaun Evans spelar Morse och jag gillar verkligen hans version. En fruktansvärt awkward och knäpp, men intelligent, karaktär. Det är svårt att inte gilla honom och de andra poliserna på stationen.

Jag hittade en trailer för DVD:n som egentligen summerar, utan några stora avslöjanden, första avsnittet.

Standard

7 thoughts on “Unge kommissarie Morse (2013-)

  1. Blev faktiskt också riktigt imponerad. Självstående men ändå med skön blinkning till originalet. Gillade skarp det faktum att han faktiskt inte kan allt utan gör fel, vilket bidrar till att jag gillade honom.

Kommentera

