Reading is sexy ♥

Köpstopp: min andra månad med projekt kill hyllvärmare

För några dagar sedan passerade den andra månaden med projekt kill hyllvärmare. Det har inte varit en lika bra månad vad gäller att läsa böcker från bokhyllan. Trots att jag sedan 14 mars läst nio böcker var bara tre av dessa hyllvärmare. Jag var svag och föll för frestelsen av en ny Nick Hornby och Lemony Snicket. Rickard III, The Selected Works of T.S. Spivet och Terra Nullius: En Resa Genom Ingens Land var från bokhyllan. Med det har jag också 113 olästa böcker i bokhyllan just nu. Inte jätteimponerande förändring sedan sist kanske.

Att jag var i Stockholm och London två helger efter varandra hjälpte inte det hela. Tillsammans köpte jag 15 böcker (läs här och här för mer om det) och av dessa har jag läst tre och påbörjat två. Dessa köp är däremot inom gränsen för vad som är tillåtet i projektet eftersom de köptes på resor. Och eftersom jag nu har 12 nya och olästa böcker, och inga utlandsresor planerade, så är jag rätt nöjd en tid framöver. Hittills i år (från 1 januari fram till i dag) har jag köpt 33 böcker. Det är inte alls bra med tanke på att jag inte skulle köpa just några böcker i år. Och andra sidan har jag läst 12 av dessa så kanske kan det jämna ut sig i slutändan.

Nej, nu måste jag skärpa mig! Projektet kan inte fortsätta så här!

Läs om förra månadens babbel om projekt kill hyllvärmare.
Läs om reglerna för projekt kill hyllvärmare.

Standard

3 thoughts on “Köpstopp: min andra månad med projekt kill hyllvärmare

  1. Det är svårt med köpstopp. Jag har i alla fall fått mig en tankeställare och insett att jag måste sluta köpa så mycket böcker på bokrean. Jag får nog ta och begränsa mig nästa år.

    • Det är grymt svårt. Just nu bor jag en bit från närmaste fysiska bokhandel, så det har i alla fall hjälp mig lite grann, men ett köpstopp är inte det lättaste. Bokrean är speciellt farlig. 2013 var första året på flera år som jag faktiskt inte köpte en enda bok på bokrean. Annars brukar jag också köpa typ en zillion böcker som aldrig blir lästa.

  2. Pingback: Månadsrapport för april 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

