Reading is sexy ♥

Det där månadstemat, det tror ja vi tar å skiter i…

Jag tror att månadstemat har fått motsatta effekt på mitt läsande. Istället för att hålla en röd tråd och intresset uppe, som var den ursprungliga tanken, har jag känt mig stressad och begränsad. Nästan schemalagd faktiskt. Jag inledde facklitteraturtemat 1 april men har egentligen bara läst en enda bok på temat hittills. Efter Terra Nullius plockade jag upp Dark Star Safari men har bara läst en femtedel av boken än så länge. Boken är skitbra, det är inte det, jag saknar bara lust att läsa den boken. Det är ett invecklat tänkande bakom mina argument helt utan logik och reson, jag vet. Jag har hur som helst beslutat att skita i månadsteman och bara läsa de böcker jag vill framöver ^^ Jag håller fortfarande på med 50 böcker under 2013, kaosutmaningen, Sookie Stackhouse-utmaningen och boktolvan däremot!

Standard

7 thoughts on “Det där månadstemat, det tror ja vi tar å skiter i…

  1. Det låter ju som jag! 😀 Jag har till och med skrivit ihop en lista på tio afrikanska författare jag vill läsa, men vågar inte lägga upp den som en offentlig läsutmaning. Då får jag väl inte läst en endast. 😉

  2. Jag känner lite samma, om jag strukturerar mitt läsande för mycket så känner jag mig inträngd och tappar lusten att läsa…

    Sv: Ja, det är upplagt lite som TP med olika fem olika kategorier på varje kort, t.ex. ”Vad heter boken?” eller ”Vilken författare”, fast utan något spelbräde 🙂

  3. Pingback: Månadsrapport för april 2013 | How hollow heart and full

Kommentera

