Reading is sexy ♥

Day 11: A book you hated

Två böcker som jag verkligen ogillar är Henry Fieldings Tom Jones och Samuel Richardsons Pamela. Det är två långa och oerhört sega romaner från 1700-talet som jag läste på litteraturvetenskapen för några år sedan. Jag är inte särskilt förtjust i bildningsromaner och speciellt inte när fokuset ligger på dygd och en oövervinnlig moral hos huvudkaraktären. Det är fruktansvärt tråkigt och intetsägande. Jag råkar dessutom äga de utgåvor med de fulaste omslagen. Jag vet inte alls varför jag valde just dessa men misstänker att de var billiga…

Standard

Kommentera

