Reading is sexy ♥

Hipster-depression

Gif (9)

Jag är asless på tillvaron i dag. Jag vill egentligen inte göra något all men vet heller inte varför. Det finns liksom ingen anledning att vara hipster-deprimerad då det är superfint väder ute och hemgjord pizza till middag. Det enda jag har gjort i dag är att läsa fanfics och smugit runt bland engelskspråkiga bokbloggar hela dagen. Jag har försökt att läsa men inte haft någon egentlig lust. Jag tror det beror på att jag läser för mycket samtidigt och inte kan koncentrera mig. Det är inte alls bra. Det kanske är det här som är läsångest? Jag vet inte. Jag har lagt till en rymdbakgrund på bloggen och uppdaterat info-sidan. Det är typ den nivån av kreativitet jag klarar av i dag.

Standard

8 thoughts on “Hipster-depression

  1. Ibland måste man få vara lite låg och inte göra något alls. Men jag känner igen det där med tappad läslust om jag får för mycket att läsa, så det kan mycket väl vara så.

    • (Av någon anledning markerade WordPress din kommentar som skräppost…)

      Precis, det kan till och med vara nyttigt att vara låg. Nu har jag i alla fall en mindre bok i den påbörjade högen så det känns inte lika massivt längre..

  2. Rymdbakgrunden var superfin – speciellt eftersom den matchade gif:en i det här inlägget ^_^

    Hatar sånadära obefogade låtsasdepressioner. Jag är asbra på dem just nu när jag söker jobb. Varje dag ba: ”JAG? GÖRA nåt?? Eh, NEJ!”

    Men jag läser en jättejättebra vampyrbok just nu, som gör allt lite roligare. Jepp, du läste rätt: en vampyrbok. Otippat, I know.

    Men nu fick jag lust att läsa fanfiction, hm…

    • IKR! Men egentligen var det bara ett sammanträffande.

      Jag med. Jag har hipster-ångest eftersom jag ska till Stockholm och till London (asdf;gh!!) veckorna efter varandra i början av april. Samtidigt är jag arbetslös och har inte hur mycket pengar som helst.

      Haha, vampyrbok :-p Det ska bli spännande att läsa den recensionen.

      • Haha, inte bara jag som är grymt oekonomisk då? Jag tjänar knappt så att jag har råd att betala hyran; ändå ska jag till Åre i helgen för att… det är kul! 😀 Det lööööser sig. Schysst med London, vill också utomlands. Typ Berlin!

        Läste precis klart boken, recensionen blir svår att skriva känner jag O.o

Kommentera

