Reading is sexy ♥

Om att vara sig själv, typ..

Oscar Wilde (7)

Jag är sjuk. Jag skrev det i ett tidigare inlägg men den då mindre förkylningen valde att blomma ut i en rejäl förkylning. Det började för några dagar sedan med att jag hade liiite ont i halsen och sedan dess har det blivit allt värre. Jag tror däremot att jag har nått kulmen och att jag håller på att bli bättre. Jävligt sakta och osäkert däremot. Jag är fortfarande förkyld med elak rethosta. Jag såg dessutom till att ramla när jag var ute igår. Så idag har jag en massa konstiga smärtor och problem. Det verkar i och för sig vara förkylningssäsong och nästan alla verkar lida av samma problem.

Jag är inne på sista novellen i James Joyces Dubliners, ”The Dead”. Snart kommer det en recension av novellsamlingen. Om inte i kväll så i morgon. Jag läste inte ”The Dead” första gången jag läste Dubliners, fråga mig inte varför eftersom jag heller inte vet, så det ska bli ett spännande avslut. Eftersom detta är en omläsning of sorts så vet jag inte riktigt hur recensionen kommer att ta form. Å ena sidan har jag inte recenserat boken i sin helhet, å andra sidan är jag värdelös på att recensera textsamlingar. Det är bara att hålla tummarna helt enkelt. Efter Dubliners tror jag att jag ska läsa The Five People You Meet in Heaven av Mitch Albom. Jag läste nyss For One More Day, som jag riktigt flög igenom, och eftersom jag redan äger The Five People You Meet in Heaven tänkte jag att det är bra att passa på. Dessutom kommenterade Bokslott om hur grym den är. Så får det bli!

Jag har funderat på min hyllvärmareutmaning. Jag är nere på 119 böcker och tycker att det hittills gått bra. Trots att det inte ens gått en månad sedan köpstoppet inleddes så gillar jag initiativet. Men mer om det nästa torsdag då det faktiskt gått en hel månad sedan köpstoppet inleddes. Jag har däremot funderat på att sätta upp mindre mål som en slags uppmuntran att fortsätta läsa hyllvärmare. Jag kan tänka mig att det första målet är att hamna på 100 böcker, det andra målet är 80 böcker, sedan 60 böcker och så vidare. Intervaller om 20 böcker. När jag har läst 20 böcker får jag köpa 2-4 böcker beroende på pris och/eller längd. Jag tror att det kan vara en bra idé i alla fall…

[Bildkälla; till ett blogginlägg med helt annat innehåll]

Standard

4 thoughts on “Om att vara sig själv, typ..

  1. Hoppas du mår bättre! Roligt ed en till som försöker bea sig ifenom hyllvärmana och har köpstop! Mitt nyårslöfte!:) har tyvärr brutit det ett par ggr, gjorde en beställning häromdagen tex. När man läser sina hyllvärmare hittar an iband pärlor som det visar sig har fortsättningar nämligen… Attans svårt att stå emot då..

    • Tackar 🙂

      Det är trevligt att vi är några stycken som tar tag i våra bokhyllor (dock inte bokstavligen). Det är alltid svårt, och speciellt i bokreatider, men jag har faktiskt lyckats hålla mig till mitt löfte. Jag har i och för sig bara haft köpstopp i en månad (nästa torsdag) men det har hittills gått över förväntan. Jag har inte köpt en enda bok. Men jag kände att jag ändå behövde någon slags morot som drev mig..

Kommentera

