Reading is sexy ♥

Jag kan inte läsa i sängen

Jag såg att C.R.M. Nilsson hittade en bokenkät på Should Be Reading som heter Musing Mondays. Bokenkäten går ut på att på sin blogg diskutera en av fem frågor. Att döma av instruktionerna så antar jag att det är exakt samma frågor varje vecka. Eftersom jag har köpstopp så går punkt 2 bort för mig. Även 3 går bort eftersom jag pratade om Dubliners av James Joyce igår. Jag har, liksom C.R.M. Nilsson, valt att prata om punkt 1 idag.

  1. Describe one of your reading habits.
  2. Tell us what book(s) you recently bought for yourself or someone else, and why you chose that/those book(s).
  3. Tell us what you’re reading right now — what you think of it, so far; why you chose it; what you are (or, aren’t) enjoying it.
  4. Do you have a bookish rant? Something about books or reading (or the industry) that gets your ire up? Share it with us!
  5. Instead of the above questions, maybe you just want to ramble on about something else pertaining to books — let’s hear it, then!

Jag kan inte läsa liggandes ned i sängen. Det är helt omöjligt för mig. Jag orkar aldrig hålla upp armarna tillräckligt länge för att få något läst. Någon minut går det bra men sedan blir jag less. Om jag har hittat en bekväm ställning utan att trötta ut armarna så börjar det alltid klia någonstans så att jag måste röra på mig. Och med det kan jag aldrig riktigt finna den där bra ställningen igen. Jag läser helst i en fåtölj, vid köksbordet eller då jag reser någonstans. Det är väl kanske ett tecken att jag behöver lite struktur på min vardag och att läggdags är läggdags liksom. Jag skulle däremot säga att jag även är en improvisationsläsare som kanske läser som bäst när andan faller på. Jag kan inte tvinga mig själv till att läsa eftersom jag då inte kommer ihåg vad jag läst.

Standard

2 thoughts on “Jag kan inte läsa i sängen

  1. Oj, hade de utökat den sedan jag sist kolla! Får lägga till de nya punkterna i nästa vecka om jag gör det på nytt.

    Jag har också svårt för det här med att läsa liggande. Istället sitter jag upp, lutad mot kuddar, när jag läser i sängen. Då blir det genast mycket lättare 🙂

Kommentera

