Reading is sexy ♥

Bokrea, hyllvärmare och Sookie Stackhouse

Jag är tydligen inte den enda som känner mig besviken av årets bokrea. Tråkigt utbud och tråkiga priser. Jag är verkligen inte årets målgrupp, känner jag. Allt jag hittade var halvdassiga romaner som inte ens var intressanta då de publicerades, självhjälpsböcker, hobbyböcker och böcker för väldigt unga barn. Trååååkigt. Dessutom var det just inga reapriser på de böcker som väl var någorlunda intressanta. Nej, jag tror att jag hoppar över årets bokrea. Det hjälper i alla fall mitt hyllvärmarprojekt.

Jag har förresten uppdaterat hyllvärmarna. Tidigare hade jag tre olika kategorier baserat på om böckerna var helt olästa, påbörjade eller om de var påbörjade textsamlingar. Det fanns däremot ingen riktig funktion med det systemet och i nuläget har jag därför bara en enda lista oavsett hur pass olästa böckerna är. Dessutom har jag tagit bort de största textsamlingarna eftersom de kommer att läsas sporadiskt och inte från pärm till pärm. Så nu består listan av 122 böcker om jag har räknat rätt. Det känns som en bättre lösning än innan, liksom.

Just nu håller jag på att läsa andra boken i Sookie Stackhouse-serien, Living Dead in Dallas, och är på sida 94 av 291. Det är en av de där slow-read böckerna som förvisso är bra men som tar en väldigt lång tid att läsa. Där jag är just nu i handlingen råder lugnet före stormen. Boken är HELT olik andra säsongen av True Blood. De enda likheterna är att samma karaktärer existerar i boken som serien (bortsett från ett antal mindre och obetydliga karaktärer) och att en viss del av handlingen utspelas i Dallas. Annars är ALLT annorlunda. Jag tappade nästan hakan i bokens inledning, utan att spoliera något. Samtidigt som jag gillar det som skett hittills kan jag absolut förstå alla förändringar som gjorts till andra säsongen av True Blood. Det hade inte fungerat att följa boken, tror jag. Men mer om detta i en kommande recension.

Standard

4 thoughts on “Bokrea, hyllvärmare och Sookie Stackhouse

  1. Jag är besviken på årets rea, ändå har jag förhandsbokat en hel del och skrivit en lista på böcker jag ska köpa på Akademibokhandeln XD Men jag tror det blir bara det. Dessvärre är antalet planerade inköp uppe i antalet lästa böcker i år, vilket innebär att alla eventuella framsteg vad det gäller olästa böcker är utplånade XD

  2. Pingback: En smakebit på søndag: Living Dead in Dallas | How hollow heart and full

  3. Pingback: Living Dead in Dallas av Charlaine Harris | How hollow heart and full

Kommentera

