Reading is sexy ♥

Wait, what: part 2

Gif (2)

Som jag skrev i ett asgammal inlägg så har ett antal människor hamnat på min blogg med hjälp av ganska knasiga söktermer. Egentligen är majoriteten av tillvägagångssätten att ta sig till min blogg helt legitima men sedan finns det vissa som är helt ute och cyklar. Till skillnad från förra gången jag skrev ett sådant här inlägg så har människor slutat hamna här för att de sökt på sådant jag bloggade om innan jag raderade alla inlägg vid förra årsskiftet. Det är alltså ingen som hamnar här längre för att de googlar dokumentären Hellre ko i EU än bonde i Indien till exempel. Däremot så har 15 människor hamnat här för att de googlat Pierre Szalowskis Fiskar Ändrar Riktning i Kallt Vatten. Själv ska jag läsa den i mars då jag har månadstemat manliga författare. Hur som helst. Det här är en lista på mina fem favoriter vad gäller söktermer för att hamna på min blogg utan egentlig ordning:

1. tuff kvinna
2. vill du lyssna på texterna i svenska ifind
3. ”titel eller redaktör”
4. sagotema i bremen
5. var i bibeln kan man läsa om salome ovh johannmes

Jag var tvungen att testgoogla var jag skulle hamna om jagsökte på nummer 5. Det kändes så oerhört långsökt ända till jag kom på att jag recenserade Oscar Wildes pjäs Salome för ett tag sedan. Salome återfinns nämligen i en av bibelberättelserna om Johannes Döparen. Så då har vi löst det. Nummer två är även den ganska självklar. Google tycker att eftersom bloggens undertitel är ”I find your crippling awkwardness extremely arousing” så är det samma sak som att googla ”vill du lyssna på texterna i svenska ifind”. Absolut. Det håller jag med om. Smrt.

Blogg (1)

Standard

3 thoughts on “Wait, what: part 2

  1. Jag kan verkligen se likheten i nr 2 och din undertitel, den är ju slående. Eller inte. 😉 Nu blev jag i vilket fall nyfiken på vilka söktermer som har lett folk till min blogg, kanske värt att kolla?
    http://fantasy03.blogg.se (för att wordpress vägrar länka till min blogg)

    Och jag hittade tyvärr inte hit genom någon rolig term, utan via bokbloggar.se

  2. Jag tror inget klår ”artärbråck penis” på min blogg då de flesta sökningar till mig är ganska tråkiga. Det är mest folk som vill ha tips på hur man skriver hemtenta eller folk som vill läsa recensioner på [insert book].

Kommentera

