Reading is sexy ♥

Day 10: Favorite classic book

Oscar Wilde (3)

Jag har tidigare sagt att Jane Austens Stolthet och Fördom är en av mina favoriter vad gäller klassiska böcker och böcker i största allmänhet. Men eftersom ombyte förnöjer tänker jag påstå att Oscar Wildes Dorian Grays Porträtt är min favoritklassiker. Egentligen är de båda böckerna omöjliga att jämföra eftersom de är så pass olika i allt från handling och karaktärer till tema. Så egentligen kan jag nog påstå att jag gillar Stolthet och Fördom och Dorian Grays Porträtt lika mycket. Det jag gillar med Dorian Grays Porträtt, förutom det uppenbara som handling och karaktärer, är hur den är skriven. Wilde använder sig av ett sådant oerhört vackert språk att jag blir helt andlös. Hans sätt att beskriva karaktärernas utseende är helt underbart.

Standard

Kommentera

