Reading is sexy ♥

Day 08: Most overrated book

JD Salinger (1)

Well, this is awkward. Jag tappade intresset för 30 Days of Books-utmaningen och nu har det gått flera månader sedan förra inlägget (Dag 07). Till frågan om den mest överskattade boken så har jag gjort ett ganska kontroversiellt val. Jag har valt The Catcher in the Rye av J.D. Salinger. Missförstå mig inte. Jag gillar handlingen och de teman som diskuteras i boken. Det är en välskriven och oerhört intressant bok som Salinger har skrivit. Den lyfts däremot gärna till skyarna som en av de bästa böckerna någonsin. Nästan oumbärlig för vissa. Jag tycker däremot inte det. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som jag inte gillar men något är det. Jag gissar att det är huvudkaraktären Holden som jag inte gillar. Jag stör mig på hans sätt att vara, prata och leva. Jag blir nästan förbannad faktiskt.

[Bildkälla]

Standard

6 thoughts on “Day 08: Most overrated book

  1. Jag har inte känt mig lockad av The Catcher in the Rye, även om en av mina bästa vänner hyllar den till skyarna. Det här är en typisk bok som jag måste låna av någon annan för att den ska bli läst. Skulle jag köpa den blir den nog liggande i år och dagar.

Kommentera

