Reading is sexy ♥

Nät- och länkkärlek en söndag i februari

Nätkärlek (1)Jag skrev tidigare om mäns (nät)hat mot kvinnor som visades på Uppdrag granskning och om en artikel om hur kvinnor framställs i media. Efter Uppdrag gransknings program växte det fram en rörelse som kallas anonym nätkärlek (bildens källa) som ska fungera som en motsats till det föregående. Att sprida kärlek och visa uppskattning istället för hat. Det är en fin tanke som bör uppmuntras men det betyder och andra sidan inte att vi kan glömma det redan existerande hatet. Det är fortfarande något som måste diskuteras bland människor i alla medier.

Det har även växt fram en slags länkkärlek här på internet till olika bloggare och andra sidor. Hej Blekk! länkar till en hel rad feminister som alla är värd att läsas. Andra bloggare som länkat vidare till andra bloggare är Vargnatts bokhylla, Boktokig, Malins bokblogg, och Bokälskarinnan. Jag tänkte också länka vidare till tre bokbloggare som jag gillar. Jag har kommit fram till att jag har 40 stycken bokmärkta så tre stycken är bara en pytteliten del av alla dem:

  • Bokmalande är bloggande människan som jag känner privat. Jag skulle säga att vi har ytterst lite gemensamt när det kommer till vad vi faktiskt läser. Hon läser mycket fantasy, dystopier och tysk litteratur som jag egentligen inte har hört talas om. Vi lyckas ändå nörda oss i diskussioner om litteratur och läsning. Hennes recensioner och andra inlägg på Bokmalande är alltid jätteroliga och välskrivna.
  • En annan grym bloggare är C.R.M. Nilsson. Liksom med Bokmalande har vi kanske inte lika lässmak men det är trots det alltid intressant att läsa hennes recensioner. C.R.M. skriver ofta genomtänkta och intelligenta inlägg om läsning och skrivning. Dessutom recenserar hon ofta filmer vilket alltid är roligt!
  • Tessans bokblogg är en fruktansvärt grym bloggare med en jättefin blogg. Hon läser mycket samtida YA vilket kanske inte är min kopp te men samtidigt händer det att jag får tips från henne. Enligt Goodreads så är vår boksmak 82% kompatibelt Hennes obsession av Sailor Moon är helt bedårande också.
Standard

6 thoughts on “Nät- och länkkärlek en söndag i februari

Kommentera

