Reading is sexy ♥

Utländska bloggar jag följer

Idag är det fredag och det betyder bokbloggsjerka. Annika undrar om vi följer någon utländsk blogg? I så fall vilken/vilka?

Jag följer inga utländska bokbloggar. Däremot följer jag bloggar och liknande medier som riktar in sig på andra ämnen. #myfriendsaremarried drivs av en kvinna som upplever att alla hennes vänner antingen är gifta eller ska gifta sig medan hon är den enda ogifta i sin bekantskapskrets. Hon tar således upp olika saker som hennes gifta/snart gifta vänner säger eller gör som hon stör sig på. Missed periods and other grammar scares drivs av läraren och författaren Jenny Baranick. Hennes blogg tar upp olika grammatiska frågor och hon har nyligen släppt en bok med samma namn. Den är riktigt billig på AdLibris så nästa gång jag handlar där ska jag köpa den. Suri’s Burn Book fokuserar på Hollywood-kändisars och deras barns klädval när de beger sig ut bland människor. Bloggen drivs genom en fiktiv Suri Cruise och är bara på skoj. Den sista utländska bloggen jag följer är The Oatmeal vilket egentligen är en slags web-comic med olika teman. Ofta handlar det om ondskefulla katter, coola dinosaurier, internetfenomen och grammatik.

Jag följer desto fler videobloggare som pratar om böcker och recenserar det de läser. Jag tror att jag har nämnt det förut men de som jag följer mest regelbundet är Worlds of a reader, Little book owl, Time lords and wizards, Books and quills, Checked out show, Mother effing books, Consumed by books, Padfoot and Prongs och The readables. Det är alla jättegrymma kvinnor som pratar om och recenserar riktigt bra och intressanta böcker. Det är inte alltid sådant som jag läser men det är ändå intressant att lyssna på eftersom man alltid kan få nya tips.

Standard

13 thoughts on “Utländska bloggar jag följer

    • Absolut, det bästa nördintresset någonsin!

      Jag är osäker. För något år sedan läste jag Komma Rätt, Komma Fel, och Komma till Punkt av Lynne Truss och Eva Halldinger. Och av vad jag förstår så är den baserad på Eat shoots and leaves?

Kommentera

