Reading is sexy ♥

Oscar Wilde om betydandet av läsning

Oscar Wilde (5)Idag ska jag på Akademibokhandeln och köpa böcker. Jag fick nämligen ett presentkort på 250 kronor igår eftersom jag deltar i ett forskningsprojekt som Örebro Universitet håller i. Jag antar att det ska bli en doktorsavhandling i slutändan men i nuläget består projektet av enkätundersökningar. Projektet går ut på att forskningsgruppen följer ett större urval av människor och deras förhållande till diverse politiska frågor och samhällsfrågor. Det är ett längre projekt som ska pågå ett antal år men hur många vet jag inte riktigt. Jag jag fick den första enkätundersökningen 2010 och den senaste 2012. Jag tror att jag även kommer att få en 2014 och kanske året efter. Jag har heller ingen aning om hur stort projektet är men antar att det är av en större skala med en stor budget eftersom de ger detta presentkort till alla deltagare som fyller i enkäten. Kanske 1000 deltagare? 2000? 2500? Jag vet inte riktigt. Det ska i alla fall bli spännande att se slutresultatet om några år.

Standard

Kommentera

