Reading is sexy ♥

Samlarobjekt

Nu är helgen här och det betyder bokbloggsjerka. Denna helg undrar Annika om vi är ”samlare” av saker som kan kopplas till litteraturen (böcker, bokmärken, muggar med litteraturmotiv, etc)?

Jag är egentligen ingen samlare. Jag råkar samla på böcker men inte av något direkt samlarvärde. Syftet är att läsa och inget annat. Jag brukar samla på bokserier som typ Margit Sandemos Sagan om Isfolket och nu senast har jag börjat samla på Lemony Snickets Series of Unfortunate Event, men även där för att läsa.

Vi skulle kunna säga att jag samlar på bokmärken. Jag räknade dem en gång för länge sedan och skulle idag gissa att jag jag har runt 40-50 stycken. De flesta kommer förvisso från affärer som Pocketshop men jag har även bomärken från diverse Londonresor och sådana jag fått i samband med böcker. Jag har även ett jättefint bokmärke med Pettson i nattskjorta tillsammans med sina hönor. Ett jättemysigt bokmärke!

Annars samlar jag inte på något bokrelaterat (eller något alls faktiskt).

Standard

20 thoughts on “Samlarobjekt

  1. Isfolketserien har jag också, den plockade jag fram för några månader för att ge till dottern…och såg då att del 43 saknas…den måste ha försvunnit i nån flytt…AAARGH….!!!

  2. Jag samlade på bokmärken när jag var liten, men de ligger i en låda på vinden hos mina föräldrar och har gjort det under många år. Jag är jättedålig på att använda bokmärken, tyvärr tillhör jag dem som gör små hundöron i böckerna.

Kommentera

