Reading is sexy ♥

Månadsrapport för januari 2013

L Frank Baum (1)Mark Twain (1)Lars Melin (1)Oscar Wilde (2)Oscar Wilde (3)Daniel Woodrell (1)Charles Dickens (1)Per Anders Fogelström (1)Lemony Snickets (1)Kenneth Grahame (1)

Läst i januari 2013: 7 böcker, 2 pjäser och 1 fristående novell
1. Baum, Frank L. – The Wonderful Wizard of Oz
2. Twain, Mark – A Ghost Story
3. Melin, Lars & Melin, Martin – Fiint språk
4. Wilde, Oscar – Lady Windermere’s Fan & Salome
5. Woodrell, Daniel – The Outlaw Album
6. Dickens, Charles – The Haunted House
7. Fogelström, Per Anders – Mina Drömmars Stad
8. Snicket, Lemony – The Bad Beginning
9. Grahame, Kenneth – The Wind in the Willows

Jag har svårt att förstå att månaden redan är slut. Januari har bara rusat förbi och jag har verkligen inte hunnit med. Jag har däremot läst ovanligt mycket under månaden. Hela 7 böcker, 2 pjäser och en fristående novell har jag lyckats klämma in på 31 dagar. Dessutom har alla böcker varit bra – vissa mer än andra förvisso.

Antal nyköpta: Jag köpte hela 6 böcker i januari. Så mycket för min behärskning med andra ord. Jag har köpt Blod och Guld av John Steinbeck, The Outlaw Album av Daniel Woodrell, The Haunted House av Charles Dickens, Mina Drömmars Stad av Per Anders Fogelström, The Night Circus av Erin Morgenstern och slutligen Living, Thinking, Looking av Siri Hustvedt. Som ni ser har jag läst hälften och börjat på en av dessa 6 böcker.
Antal från bokhyllan: 5 böcker är från den faktiska bokhyllan. Fiint Språk av Lars Melin och Marin Melin, Lady Windermere’s Fan och Salome av Oscar Wilde, The Bad Beginning av Lemony Snicket och The Wind in the Willows av Kenneth Grahame kan alla finnas i min bokhylla. The Wonderful Wizard of Oz av L. Frank Baun och A Ghost Story av Mark Twain lästes om PDF-filer.

Lästa böcker på engelska: 8
Lästa böcker på svenska: 2
Lästa Kvinnliga författare: 0
Lästa Manliga författare: 10

Månadens bästa: Både Daniel Woodrells The Outlaw Album och Per Anders Fogelsröms Mina Drömmars Stad är helt underbara. Jag känner mig som besatt av båda författarna och böckerna. Rekommenderas starkt till alla.
Månadens sämsta: Jag har egentligen inte läst någon dålig bok men samtidigt hade jag önskat så mycket mer av Melins Fiint Språk.

Utmaningar: Jag deltar i ett antal utmaningar som ni kan läsa här. Jag läste en bok av Lemony Snicket som är en del av min boktolva för i år och jag läste en novell av Mark Twain som näääästan räknas fast egentligen inte.

Planer inför februari: Jag ska komma igång med fler utmaningar i februari. Det är även första månaden för mina månadsteman. I februari är det kvinnliga författare som gäller.

Standard

Kommentera

