Reading is sexy ♥

Månadstema: Februari 2013

Jag har sett ett antal bokbloggar som läser efter olika teman varje månad (som tegelstenar, dystopier och YA till exempel). Jag tycker att det låter som en rolig idé och tänkte därför testa det samma. Eftersom januari lider mot sitt slut kommer det första månadstemat att starta i februari med temat kvinnliga författare. Hela listan hittar ni här. Jag är inte helt säker på vad jag kommer att läsa, förutom att det är böcker från bokhyllan, men jag har ett antal förslag. Just nu ser listan ut som följande:

  • Austen, Jane
  • Boye, Karin
  • Gilman, Charlotte Perkins
  • Martinson, Moa
  • Woolf, Virginia
  • Wägner, Elin

Vissa av författarna kan även läsas under andra teman, som svenska böcker och klassiker, så vi får se vad det blir i slutändan. Jag ska försöka att inte göra för många planer allt för tidigt ifall jag skulle ånga mig. I nuläget ser det däremot ut som att jag i alla fall ska läsa Jane Austen och Elin Wägner. Jag är nämligen fruktansvärt sugen på att läsa Norrtullsligan och Northanger Abbey.

Standard

2 thoughts on “Månadstema: Februari 2013

Kommentera

