Reading is sexy ♥

Lägesrapport

JUST NU
Läser jag i läsfåtöljen: Första delen i Lemony Snickets A Series of Unfortunate Events. Boken heter Bad Beginnings och jag är på sida 48. Hittills är boken alldeles underbar och jag tror att den kommer att få högsta möjliga betyg när jag läst ut den.
Läser jag inför bokcirklar: Jag är inte med i en enda bokcirkel och har heller aldrig varit det. Alltså ingen bok här.
Längtar jag efter att läsa: Three Men and a Boat. Jag är fruktansvärt peppad inför denna bok. Kanske för peppad om det är möjligt.
Har jag nyss läst: Igår läste jag Salome av Oscar Wilde. Det finns en recension att läsa här om man skulle vilja.
Ligger detta på sängbordet: Bad Beginnings och The Wind in the Willows. Av någon anledning går det oerhört långsamt att läsa The Wind in the Willows – trots att jag gillar den. Jag vet inte riktigt varför det är så.
Finns detta i mobilen/läs-/surfplattan: The Jungle Book. Jag har bara läst några sidor än så länge men den verkar jättebra.
Ser jag: Alla serier har i princip tagit slut. Igår började jag däremot titta på En pilgrims död på SVT. Riktigt bra avsnitt måste jag säga. Bra skådespelare, snyggt gjord och spännande. Jag ska absolut titta på andra avsnittet nästa söndag.

Standard

4 thoughts on “Lägesrapport

Kommentera

