Reading is sexy ♥

Tematrio: nyårslöften

Tematrio (1)Årets första inlägg måste firas med Lyrans tematrio som denna vecka handlar om nyårslöften. Hon vill att vi ska berätta om om tre bokrelaterade löften/målsättningar/planer du har för det kommande läsåret!

1. Jag tänker inte lova något köpstopp under 2013 som jag normalt brukar lova. Jag kommer ändå inte att hålla det löftet. Det är alldeles omöjligt faktiskt. Däremot ska jag lova att inte köpa fler böcker än vad jag gjorde under 2012. Jag införskaffade ungefär 40 böcker och ska med det försöka att inte överskrida den siffran. Tanken är att min att-läsa-hög ska ligga under hundra vid den här tiden nästa år.

2. Jag har satt som mål att läsa 50 böcker under 2013. Jag ska även försöka att genomföra ett antal mindre utmaningar inom denna övergripande utmaning. Jag ska försöka hinna med en boktolva, hyllvärmare, tre på tre (om det blir av det vill säga) och läsa-färdigt-serien (Sookie Stackhouse) om det är möjligt. Här hittar ni en sammanställning över utmaningarna.

3. Jag ska försöka att inte stressa mig igenom recensionerna jag skriver här. Kvalitén under 2012 har varit sådär och kan absolut förbättras. Dessutom ska jag försöka att läsa och kommentera fler recensioner på alla de bokbloggar jag förföljer.

Standard

5 thoughts on “Tematrio: nyårslöften

Kommentera

