Reading is sexy ♥

Månadsrapport för december 2012

Arthur Conan Doyle (1)Oscar Wilde (1)

Antal lästa böcker: 2
Jag har varit fruktansvärt upptagen i december, vilket de flesta är antar jag, och har med det bara läst två böcker. Det har helt enkelt inte funnits tid, ork eller intresse denna månad. Jag har däremot läst två riktigt bra böcker. The Importance of Being Earnest är en pjäs som fick hela 7/7 i betyg och The Five Orange Pips and Other Cases fick 6/7. Jättebra böcker med andra ord.

Antal nyköpta: Jag köpte The Five Orange Pips and Other Cases strax innan jul så den är en av de senaste böckerna som jag äger.
Antal från bokhyllan: På sätt och vis är The Importance of Being Earnest från bokhyllan då den ingår en antologi jag har. Jag läste den däremot som PDF-fil från GoodReads.

Böcker på engelska: 2
Böcker på svenska: 0
Kvinnliga författare: 0
Manliga författare: 2

Månadens bästa: Jag är fruktansvärt imponerad av hur bra The Importance of Being Earnest är. Jag trodde inte alls att jag skulle gilla den så mycket som jag faktiskt gjorde.
Månadens sämsta: Ingenting förutom hur lite tid jag har läst. Jag har bara läst bra böcker.

Planer inför januari: Jag har massor av planer inför januari och resten av 2013 som ni kan läsa om här. Mera direkta och närmare planer är att läsa färdigt The Wind in the Willows som jag har tagit en kort paus ifrån.

Standard

One thought on “Månadsrapport för december 2012

  1. Pingback: Läsångest | How hollow heart and full

Kommentera

