Reading is sexy ♥

Boktolva 2013

Jag tänkte försöka mig på en boktolva nästa år. Eftersom jag återupptog bokbloggandet så sent i år deltog jag bara i en enda utmaning. Nästa år ska jag däremot försöka mig på några stycken och bland dem boktolvan. Jag har funderat lite på vilka jag vill inkludera och har kommit fram till följande:

Boktolvan 2013
1. Mitch Albom
2. Suzanne Collins
3. Kerstin Ekman
4. Charlotte Perkins Gilman
5. John Green
6. Lev Grossman
7. Mark Twain (tekniskt sett har jag läst Twain men inga romaner)
8. Elin Wägner
9. David Guterson
10. Ransom Riggs
11. Lemony Snicket (pseud.)
12. Emily Brontë

Jag har dels utgått från författare jag har haft länge i bokhyllan men inte läst, dels från författare som är sprillans nya och olästa. Mitch Albom, John Green, Lev Grossman, Mark Twain, Elin Wägner och David Guterson tillhör den första kategorin. De har länge stått olästa i bokhyllan utan direkt anledning. Jag har i och för sig läst Mark Twain innan, men inga romaner, så han får vara med på listan. Suzanne Collins, Kerstin Ekman, Charlotte Perkins Gilman, Ransom Riggs, Lemony Snicket och Emily Brontë tillhör den andra kategorin. De är alla nytillskott under det senaste året och jag är otroligt sugen på att läsa alla. Jag hoppas, och tror, att det ska gå eftersom jag inte valt ut någon specifik bok utan kan välja på måfå. Jag hoppas det i alla fall.

Standard

4 thoughts on “Boktolva 2013

Kommentera

