Reading is sexy ♥

Månadsrapport för november 2012

Marguerite Duras (2)Kim Thuy (1)Dan Rhodes (1)Snow White (3)Nick Hornby (3)

Antal lästa böcker: 5
Det har varit en blandad månad vad gäller läsningen. Jag läste betydligt fler böcker än vad jag trodde att jag skulle hinna med. Jag hade faktiskt glömt att jag läste både Duras och Thúy i november. Trots att månaden som sådan har varit stressig så har den varit bra. Det är en fin blandning av böcker och jag gillar all jag läst. I övrigt så har jag läst alla böcker i mitt bidrag till Pocketlovers tre på tre-utmaning. Hennes blogg är här medan min uppsamlingssida är här.

Antal nyköpta: Jag fick Moderato Cantabile ganska nyligen, i mitten av oktober, så den är relativt ny i bokhyllan. Snow White är däremot helt ny. Den köpte jag bara för några dagar sedan.
Antal från bokhyllan: Ru är från slutet av augusti så den är inte så ny längre. Både Juliet, Naked och Little Hands Clapping har stått i min bokhylla i minst ett halvår eller år.

Böcker på engelska: 4
Böcker på svenska: 1
Kvinnliga författare: 2 + 1 illustratör
Manliga författare: 4 (men tre böcker)

Månadens bästa: Jag måste säga att Duras Moderato Cantabile var månadens bästa bok. Handlingen och karaktärerna var riktigt välskrivna och jag gillade Duras berättarstil. Innan jag läste boken fick jag höra/läsa den del negativ kritik och hade därför kanske inte jättehöga förväntningar. Men den var betydligt bättre än vad jag förväntade mig. Även Ru av Kim Thúy förtjänar ett omnämnande. Hur fin bok som helst.
Månadens sämsta: Jag vet inte om jag har någon sämsta denna månad förutom att tiden var för kort. Jag är superstressad över ex-arbetet jag håller på med och kände att jag inte hade just någon tid för att läsa eller skriva här.

Planer inför december: Jag har ingen aning hur december kommer att se ut. Det beror helt på om min handledare gillar mitt ex-arbete. På onsdag (kanske) ska jag skicka in första utkastet och det är väl i samband med det som jag får veta om jag klarar mig eller inte. Jag är hur pessimistisk som helst i nuläget och tror inte att han godkänner det jag skrivit. Men vi får väl se hur det blir. Jag håller i alla fall på att läsa The Wind in the Willows av Kenneth Grahame.

Standard

Kommentera

