Reading is sexy ♥

Utmaning: Din bokhylla

Så här gör du: Gå till din bokhylla. Till den översta hyllan, längst till höger. Räkna till den 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte ha 34 böcker, så börja om från ett. Ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: Min oskuld och Pearl Harbor (org. Ham on Rye)

Författare: Charles Bukowski

Bläddra till sida 68 och skriv första meningen på rad 13: Det var ingen mening som inleddes på rad 13 så jag tar rad 14. ”Jag försökte att inte titta på hans arm som slutade vid armbågen.”

Sista ordet på sidan 97: ”honom.”

En sak som finns på framsidan: En bild på en ung Bukowski med sin pappa. De sitter i en mörk bil vid sidan av en väg och tittar rakt in i kameran. Jag är osäker på när fotot är taget men gissar på att det är när familjen har flyttat till USA på 1930-talet. Det verkar vara en fasligt gammal bil och foto i alla fall.

Tredje meningen i hela boken: ”Det var mörkt där nere, jag tyckte om att vara där.”

Det första ordet du såg på sidan 33: ”alltid”

Vad tycker du om den här boken: Jag har inte läst boken men den verkar riktigt bra. Av vad jag förstår handlar den, i alla fall till viss del, om Bukowskis egen uppväxt under mellankrigstiden och hans relation med sin familj. Den ska läsas någon gång i framtiden men antagligen inte i år. Jag har så mycket annat planerat för slutet av 2012.

Standard

4 thoughts on “Utmaning: Din bokhylla

Kommentera

