Reading is sexy ♥

Månadsrapport för oktober 2012

För det första är det tragiskt att det är den första november idag. Jag är inte beredd på vintern. Jag vill ha mer sommar och höst. Men lix så ligger snön på backen och retar mig med sin närvaro. För det andra så har jag haft en jättestressig oktober och har i princip inte läst något. Examensarbetet tog upp all min tid. Jag misstänker att november kommer att se likadan ut och att det är först i december som det kommer att gå tillbaka till det normala.

Antal lästa böcker: 3

Antal nyköpta: Det Eviga Livet av (ed.) Sam J. Lundwall är förvisso inte nyköpt men den är ny i min bokhylla. Jag beslagtog den när en kusin inte ville ha den.
Antal från bokhyllan: Både Slam och A Far Country har stått i min bokhylla under en tid.

Böcker på engelska: Slam och A Far Country är på engelska.
Böcker på svenska: Det Eviga Livet är på svenska.
Kvinnliga författare: Ingen.
Manliga författare: Bara män denna månad!

Månadens bästa: Trots att jag aldrig skrev en recension på den men Det Eviga Livet är nog månadens bästa dels på grund av dess utformning av noveller, dels på grund av valet av noveller. Jag gillade temat odödlighet och att det var en blandning av klassiska så väl som moderna noveller.
Månadens sämsta: Månadens sämsta är att jag inte haft tid till att läsa. Det var varit nödvändigt men mycket tråkigt.

Planer inför november: Jag har inga direkta planer i nuläget förutom att jag ska läsa den sista Nick Hornby-boken till tre på tre. Det är Juliet, Naked som jag ska läsa. Annars ska jag också läsa Duras Moderato Cantabile. Den tror jag att jag ska börja med faktiskt.

Standard

Kommentera

