Reading is sexy ♥

Lägesrapport

Det flyter runt en lägesrapport bland bloggarna som även jag tänkte fylla i.

Senaste böckerna jag läste: Den allra senaste boken jag läste var Slam av Nick Hornby. Min andra bok för pocketlovers tre på tre-utmaning. Den tredje ska jag läsa någon gång i november. Boken jag läste dessförinnan var science fiction-antologin Det eviga livet av (ed.) San J. Lundwall som jag aldrig skrev en recension på. Den var däremot jätteintressant. Det Eviga Livet är en antologi med 9 noveller som alla handlar om odödlighet på något sätt. Annars har det faktiskt inte blivit så mycket läsning i oktober.

Böcker jag läser just nu: Jag planerar att fortsätta med Dan Rhodes Little Hands Clapping efter mitt lilla uppehåll. Kanske ska jag även börja med Marguerite Duras Moderato Cantabile. Men det har jag inte bestämt än.

Böcker jag ser fram emot: Jag ser fram emot att läsa Strindbergs Skugga i Nordens Paris av Ulf Peter Hallberg som står i bokhyllan. Jag köpte den för någon vecka sedan på Adlibris och nu har den äntligen kommit hem till mig ^^ Den ser jättenajs ut.

Senaste filmerna jag såg: Jag såg Seeking a Friend for the End of the World för någon dag sedan. Det är garanterat en av de finaste och bästa filmerna jag sett på ett par år. Kemin mellan Steve Carell och Keira Knightley var perfekt. Och slutet var jättebra. Jag grät och grät och grät. En annan film som jag såg för inte allt för länge sedan var Abraham Lincoln: Vampire Hunter. LOOOOOOOL. Det var en ganska bra film faktiskt. Mycket bättre än vad jag förväntade mig att den skulle vara. Killen som spelade Lincoln var förvånansvärt lik Lincoln. Men ja. Det handlade ju om vampyrer…

Filmer jag ser fram emot: Jag ser absolut fram emot Skyfall. Skurken spelas av Javier Bardem så jag ser absolut fram emot att få se filmen. Han är en riktigt riktigt bra skådespelare. Och dessutom ser trailern riktigt bra ut. En annan film jag ser fram emot är Lincoln. Den ser så förbannat jävla bra ut. Daniel Day-Lewis är riktigt grym och det ska bli spännande att se hur han hanterar en roll som denna.

Senaste teveserierna jag såg: Jag ser inte på så mycket TV för tillfället. Det jag tittar på kan man hitta på playkanalerna. Kobra, Mitt i naturen, Partaj, Kalla fakta, Uppdrag granskning är sådant jag tittar på. Arne Dahl-serien som började sändas förra söndagen ska jag titta mer på. Den verkar vara riktigt bra hittills.

Teveserier jag längtar efter: Det enda jag riktigt längtar efter just nu är Allt för Sverige. Det har gått en tidigare säsong som jag gillade otroligt mycket och har riktigt längtat efter en säsong till. Jag läste dessutom att det skulle vara lite annorlunda jämfört med tidigare så det ska bli spännande.

Musik jag lyssnar på just nu: Just nu lyssnar jag mycket på Mumford & Sons senaste skiva Babel. Den är grymt bra. Annars lyssnar jag mycket på First Aid Kit. Dylans senaste skiva Tempest har också spelats ganska mycket.

Musik jag ser fram emot: Jag ser nog inte fram emot ett specifikt skivsläpp eftersom jag inte vet om några just nu. De viktigaste albumen för mig har redan släppts i år. Annars har jag förstått att Soundgarden ska släppa nytt så det kan ju bli spännande. Att döma av FB så håller Josh Groban på med något också, men jag är inte så insatt om jag ska vara ärlig.

Standard

Kommentera

