Reading is sexy ♥

En smakebit på søndag: Nick Hornbys Slam

Det här är min första En smakebit på søndag. Jag har sett detta på hur många bloggar som helst men aldrig orkat själv. Alternativt har jag redan snackat så mycket om boken att det blir överflödigt. Hursomhelst. I går började jag på Nick Hornbys Slam. Det är den andra boken som jag valt till Pocketlovers tre på tre-utmaning. Jag läste den första boken, En God Människa, förra månaden. Den sista boken, Juliet, Naked, får bli i november. Det känns liksom som ett bra system att dela upp böckerna så här. För tillfället är jag på sida 32 där vi kan läsa:

McTwists are really hard, and I haven’t even begun thinking about them yet, mostly because you end up eating a lot of concrete while you’re practicing. You can’t do it without slamming every couple of minutes, but that’s the thing about Rabbit. He’s so thick that he doesn’t mind how much concrete he eats. He’s lost like three hundred teeth skating. I’m surprised the people who run Grind City don’t put his teeth on the tops of walls to stop people getting in at night, the way some people use bits of broken glass.

Jag vet inte riktigt vad Slam handlar om än eftersom jag just börjat på den men hittills är den bra. Det är lite ovanligt för mig att läsa en bok med en tonårskille som berättare. Språket är helt klart det av den tonåring med ”whatever” och ”like”. Det är däremot intressant. Om du vill kan du läsa om bokens handling här.

Standard

2 thoughts on “En smakebit på søndag: Nick Hornbys Slam

  1. Jag har inte läst något av Nick Hornby ännu. Jag har en av hans böcker hemma och funderar på om jag ska ta med den i nästa års boktolva (om det blir någon). Han verkar skriva om intressanta ämnen.

Kommentera

