Reading is sexy ♥

Månadsrapport för september 2012

I mitt första utkast till denna månadsrapport beklagade jag hur lite skönlitteratur jag läst i september. Det var faktiskt en hel paragraf med ”ack o ve o oj oj”. Då jag väl kollade på vad jag läst var det ändå fyra böcker och fyra noveller. Så bra koll har jag tydligen. Jag får skylla på stressen.

Antal lästa böcker: 8
Jag skriver åtta men i själva verket är det fyra noveller och fyra böcker. Sammanfattat har jag haft en mycket trevlig månad med en blandning av äktenskapsnoveller, författarbiografier, vampyrromaner och existentiell-kris-romaner. Det har dessutom varit en riktig Strindberg månad, skulle jag vilja säga.

Antal nyköpta: Ingen.
Antal från bokhyllan: Alla är från bokhyllan. De fyra novellerna och Strindbergs Inferno införskaffade jag i somras men så här i september har de några månader på nacken.

Böcker på engelska: Charlaine Harris Dead Until Dark var den enda på engelska.
Böcker på svenska: 7
Kvinnliga författare: Spökhanden, Ella Gör Sig Fri och Dead Until Dark är skrivna av kvinnor.
Manliga författare: Ett Dockhem, Med Strömmen, God Dag Mitt Barn!, En God Människa och Inferno är skriva av män.

Månadens bästa: En jättetrevlig aspekt av den här månaden var alla noveller jag läste. Det var ett tag sedan jag faktiskt läste mer än en novell. Att det dessutom var så bra noveller var bara en plus. En annan trevlig aspekt av september var hur mycket Strindberg det blev. Jag har både läst om och av författaren.
Månadens sämsta: Inferno är nog den enda av böckerna som jag aldrig fick ett riktigt grepp om.

Planer inför oktober: Än så länge har jag inga direkta planer för oktober. Jag ska läsa ut Daniel Masons A Far Country som visade sig vara en riktigt långsam läsning. Det är en jättekonstig upplevelse eftersom jag gillar boken oerhört mycket. Jag ska även läsa ut Dan Rhodes Little Hand Clapping som jag påbörjade för månader sedan men av någon anledning inte slutfört. Dessutom ska jag börja på min andra tre på tre. Jag vet inte vilken det blir än däremot. Det får jag se.

Standard

Kommentera

