Reading is sexy ♥

Day 06: A book that makes you sad

Jag är fruktansvärt dålig på att hålla vissa åtaganden. Bokserier läser jag nästan aldrig ut. Långa utmaningar är en annan sak jag är dålig på. För någon månad sedan så började jag på utmaningen 30 days of books. Något som jag ännu inte fullföljt då jag är på dag sex som ni ser i titeln. Jag är sugen på utmaningen 30 days of Harry Potter, som jag sett här bland annat, men då måste jag först fixa denna känner jag. Så – nu kör vi!

En bok som är väldigt laddad för mig är To Kill a Mockingbird. Det är nog inte ett speciellt spännande svar men den gjorde ett väldigt starkt intryck på mig. Jag gillar historien som sådan och Harper Lees sätt att förmedla den. Dessutom är dess ämne, enligt mig, fortfarande aktuellt som då. Jag tror att det är allt med Boo Radley som främst gör mig ledsen.

Standard

2 thoughts on “Day 06: A book that makes you sad

Kommentera

