Reading is sexy ♥

Hungerspelen och A Room of One’s Own med fina utseenden

Nu är jag hemma igen. Det var skönt att träffa klasskompisar och samtidigt skapa någon form av vardag. Som distansstudent har jag inte riktigt kunna fastställa en linje mellan termin och sommarlov. Nu kanske det går bättre. Resan fram och tillbaka var inte allt för underhållande. Jag reste mitt i natten båda gångerna och det är i princip omöjligt för mig att sova en hel natt ostört. Jag är fruktansvärt avundsjuk på alla som klarar av det. Alternativt kunde flygen vara billigare så att det kunde vara ett rimligt alternativ. Nu ska jag sätta igång med ex-arbetet men vi tar det nog lite lugnt inledningsvis, tycker jag.

Jag köpte två böcker medan jag var borta. Hungerspelen och A Room of One’s Own. Jag har inte velat köpa Hungerspelen tidigare eftersom jag inte hittat någon version av boken som jag riktigt gillat. Serien av böcker med röd, rosa och lila eld känns alldeles för oseriös. Jag såg en version av första boken med en anonym tjej på framsidan. Den kändes bara obehaglig. Jag gillar den med en brinnande mockingjay-fågel, men den har jag ännu bara sett som inbunden eller kartonnage, jag är en pocketmänniska. Serien som liknar den ovan, fast med en mindre fågel och med mer gråa symboler, är helt okej. Jag föredrar däremot den jag köpte. Helsvart med en gul mockingjay. Naaaajs. #utseendefixering101.

By the way, true story:

Bildkälla

Standard

2 thoughts on “Hungerspelen och A Room of One’s Own med fina utseenden

  1. Haha, jag har också eviga problem med omslagen på Hungerspelen – har fortfarande inte lyckats köpa den!? Har funderat på trilogin, för den är ju snygg, men tycker egentligen inte om samlingsvolymer av flera böcker (blir så svårläst).

Kommentera

