Reading is sexy ♥

Jag har blivit lurad

Jag håller fortfarande på med att katalogisera mina böcker. Det har varit en långsam process över sommaren men nu är jag äntligen inne på de inbundna böckerna och bokstaven M. Jag satt i godan ro och skulle precis kasta mig över Moa Martinsons diktsamling Motsols. Än en gång blev jag irriterad på det trasiga bokomslaget och tänkte att något borde kunna göras åt saken. För att laga den.

Jag tar av bokomslaget och upptäcker att jag har blivit bedragen! What is this trickery!? Nu, så här i efterhand när jag kommit över chocken, kan jag inte riktigt begripa varför någon skulle välja det vita bokomslaget. Den blåa och röda är betydligt finare

Målaren och Havet av Moa Martinson

En målare som aldrig sett havet
drevs en gång av sin längtan,
målade en dag himmel och vatten utan skepp,
utan bränning eller rev
och utan det obligatoriska sjömärket.
Sjöfarande folk stannade inför tavlan och sade:
just så vackert är havet, just så är havet
i stilla dagar, i varma dagar.

Standard

2 thoughts on “Jag har blivit lurad

Kommentera

