Reading is sexy ♥

The Modern Library Classics-frossa och kort notis om Siri Hustvedt

The Modern Library Classics-frossa. Jag fick ett paket på posten häromdagen. Det var min beställning från Adlibris. Fr. v. övre raden Charlotte Perkins Gilmans The Yellow Wall-paper, G. K. Chestertons The Man Who Was Thursday: A Nightmare, Edgar Allan Poes The Murders in the Rue Morgue, The Selected Poems of Emily Dickinson, Complete Poems and Selected Letters of John Keats och till sist (den enda som inte är en Modern Library Classics) Kim Thuys Ru.

Jag började fundera på om det skulle komma några böcker eftersom jag ännu inte hade fått ett mejl om att de hade behandlat min order. Normalt sett brukar jag, i alla fall, först få ett mejl direkt efter beställningen som bekräftelse på att Adlibris tagit emot min order. Efter ungefär en vecka brukar jag även få ett mejl att där det står att de behandlat min order och att böckerna nu är på väg. Sedan får jag böckerna. Något sådant mejl fick jag aldrig. Men jag ska väl inte klaga – jag fick böckerna lix!

Bildkälla

På tal om annat. Jag köpte Siri Hustvedts Sommaren Utan Män på ICA för någon dag sedan. Hittills har jag läst 3/4, riktigt slukat den faktiskt, och kan inte få nog. Det kommer antagligen en recension i helgen (kanske i dag?). Mycket känslosam resa.

Standard

Kommentera

