Reading is sexy ♥

8 fakta/vanor om mig

Jag har blivit utmanad av C.R.M. Nilsson. Min första utmaning, mind you. Reglerna är: bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg. Vi får se om jag kan knåpa ihop 4 personer – jag kan försöka i alla fall.

1. Jag är en blivande lärare i svenska och engelska för grundskolans senare år samt gymnasiet. Jag har en termin kvar (som officiellt inleds 5 september för min del) som består av ett ex-arbete med engelsk inriktning.

2. På sätt och vis är jag en allätare när det kommer till läsning. Jag läser allt från mordgåtor och pjäserr till kostymdramer. Min absoluta favoritgenre är däremot dirty realism (wiki-länk). Jag vet inte riktigt varför men jag känner mig hemskt dragen till författare som Charles Bukowski.

3. Om vi fortsätter på temat böcker som jag läser så jag har däremot svårare för genren romance. Urgh.

4. Min pappa släktforskade här om året och kunde då följa vår släkt ända till 1400-talet. Vi har i princip bott på samma geografiska område ända sedan dess, med liten variation.

5. Jag är grymt utseendefixerad när det kommer till blogglayouter. Det är en sjukdom.

6. Jag hatar folk som tjatar om saker. Riktigt hatar och jag blir genast anti till hela grejen. De ämnen som alltid kommer upp i samband med detta är körkort och vin. Ej i kombination men som en fråga om varför man inte har åstadkommit said thing. ”När ska du ta körkortet då?” ”Är det inte dags att ta körkort?” ”Om du hade körkort så…” Eller ”Men om du provar?” ”Ska du inte smaka? Det är ju gott!” I helvete heller, säger jag bara. Den sista gäller föresten allt som man kan äta som inte är gott.

7. Jag gillar datorspel som är utformade som rollspel. Jag gillar att bygga upp en karaktär som drar ut på äventyp, gör uppdrag och sådant. Som Dragon Age. Dragon Age 3 är allt för långt borta, imho.

8. En sista bokrelaterad punkt. Jag fattar bara inte hur vissa kan läsa 100 böcker eller mer på ett år. Hur sjutton går det till? Jag läser max 30 böcker på ett år..Tell me your secrets!

Så kommer vi till de fyra personerna: bokmalande, leah, jonna och lena. Helt random.

Standard

12 thoughts on “8 fakta/vanor om mig

  1. Romance är en sådan genre som jag mest läser när jag är trött i huvudet, alternativt behöver ett gott skratt då en del beskrivningar är riktigt roliga.

    Jag förstår inte hur en del kan läsa 22 böcker per månad. Jag läser cirka 80 böcker per år och läser lite mer än en bok i veckan. Det är lättare att läsa mycket om man pendlar och jag läser ganska fort.

  2. Jag är helt med dig på sista punkten – förstår inte hur man kan hinna så många böcker! Men å andra sidan går mycket tid till filmer och serier för min del. Fast 100 böcker låter väldigt mycket!

    Sv: Jag har faktiskt redan blivit utmanad och svarat på utmaningen! (http://www.jonnalindberg.com/?p=1170) Annars hade jag gärna svarat på din utmaning. Hoppas du hittar någon annan 🙂

  3. Jag blir också galen på folk som tjatar om att jag bör ”lära mig” att dricka vin. Vid 27 års ålder tycker jag att jag är gammal nog att bestämma själv om jag vill dricka vin eller inte.

Kommentera

