Reading is sexy ♥

The Hunger Games

Inlägg klassas som: ”Realisations which will, inevitability, make me late to the party”
Orsak: Jag har precis sett The Hunger Games (2012) och undrar nu varför jag inte gjort det innan. Och varför har jag inte läst böckerna ännu? Filmen var ju hur bra som helst. Jag visste i princip inget om handlingen innan, egentligen jag vet inte om jag är klokare nu heller, och hade med det inga direkta förväntningar. Jag blev positivt överraskad måste jag säga. Filmen hade en mycket intressant handling – men det verkar redan som en uttjatad handling av vad jag kan förstå? Det var bra skådespelare, härliga kläder, intressant bakgrund till handlingen. Jag känner däremot att filmen skapade en massa frågor som gör att jag behöver läsa boken. Det kanske får bli en liten beställning på AdLibris? Vem vet.

Jag kan inte bestämma mig för om det är barnarov eller inte men jag tror jag är Team!Peeta. #babysnatching

Standard

7 thoughts on “The Hunger Games

Kommentera

