Reading is sexy ♥

Månadsrapport: Juni/juli

Eftersom jag har anslutit mig att alla de som recenserar böcker på sin blogg tänkte jag även skriva en månadsrapport. Min allra första rapport blir en sammanslagning av juni och juli. Den framtida månadsrapporten för augusti blir bara för just den månaden.

Lästa böcker:
Förbannad är jag ganska ofta: samtal med Berit Ås av Ami Lönnroth
Who’s Afraid of Virginia Woolf? av Edward Albee
Box 21 av Roslund & Hellström
Heidegger and a Hippo Walk Through Those Pearly Gates av Thomas Cathcart och Daniel Klein
Var det bra så? av Lena Andersson

Antal: 5
Inget större antal om vi tänker på att det är för två månader men ändå. Det är så fruktansvärt skönt att få slippa all kurslitteratur ett tag. Jag har läst en blandning av böcker dessa två månader och förvånansvärt lite skönlitteratur.

Bästa bok: Förbannad är jag ganska ofta: Samtal med Berit Ås
Sämsta bok: Ingen av böckerna har varit särskilt dålig. Kanske var Box 21 den jag gillade minst.

Kvinnor: 2
Män: 5
Svenska: 3
Engelska: 2
Fiktion: 2
Icke-fiktion: 2
Drama: 1
Noveller: 0

Planer för augusti: Jag har tänkt skriva upp tre böcker för augusti. Jag började på Nick Hornbys Samtal med en ängel igår så den räknar jag in här. Jag skulle även vilja läsa Stephen Cranes The Red Badge of Courage. Det är inte samma utgåva – jag har den äldre Wordsworth. Jag har haft den i min bokhylla i över ett år utan att riktigt veta vad det är för slags bok. Den tredje boken jag har valt ut är Jonas Hassen Khemiris Ett Öga Rött. Jag har läst delar av boken men inte från början till slut än. Det är mina planer i nuläget. Sedan får vi se om jag fullföljer dem..

Standard

One thought on “Månadsrapport: Juni/juli

  1. Pingback: Månadsrapport för augusti 2012 | I find your crippling awkwardness extremely arousing

Kommentera

