Reading is sexy ♥

Day 04: Favorite book of your favorite series

Enkätdags! Som jag skrev för några dagar sedan är Harry Potter-serien en av mina favoriter. Det är grymt svårt att välja en enskild favoritbok ur serien. Jag skulle hellre vilja välja två – men av olika anledningar. En av mina favoriter är den första boken. Harry Potter och De Vises Sten är så otrolig av en rad olika anledningar där en av de främsta är att boken var den första. Det var den boken som öppnade upp för magi, häxor och trollkarlar. Trots att det var flera flera år sedan jag först läste den kommer jag fortfarande ihåg pirret. Jag blir nog lika pirrig varenda gång jag läser den.

En annan favoritbok i serien är den tredje boken. Jag gillar Harry Potter och Fången Från Azkaban inte bara eftersom en rad coola karaktärer introduceras (däribland Lupin som är en av mina favoritkaraktärer) men även eftersom det är första boken där vi får ta del av vilka Harrys föräldrar var. Tidigare var det inte så mycket om dem mer än att Harry såg ut som dem. Dessutom är Hermione AWESOME i boken!

Standard

Kommentera

