Reading is sexy ♥

Day 03: Your favorite series

Day 03 – Your favorite series
En favoritserie är Sagan om Isfolket som jag berättade om i mitt förra inlägg. En annan favoritserie är givetvis Harry Potter-böckerna. Första gången jag kom i kontakt med Harry Potter var i fjärde klass när vår lärare läste Harry Potter och Hemligheternas Kammare för oss. Jag kommer ihåg att jag berättade om boken hemma och att vi senare köpte första och andra boken. Min pappa reste mycket utomlands då jag var yngre och köpte därför böckerna på engelska. Eftersom varken min bror eller jag var särskilt bra på engelska vid den tiden brukade min pappa läsa böckerna för oss innan vi gick och lade oss. När jag blev äldre läste jag även böckerna själv.

Standard

4 thoughts on “Day 03: Your favorite series

  1. Sagan om Isfolket var också min favorit men jag har inte läst hela serien.

    En kul grej är att Margit Sandemo faktiskt har råkat ringa till mig. Hon skulle ha tag i en annan Alexandra som hon hade semestrat med. Pappa var den som presenterade hennes böcker för mig och han höll på att tappa öronen när jag räckte över luren till honom och sa att det var hon.

Kommentera

