Reading is sexy ♥

Bokryggspoesi

Efter att ha sett bokryggspoesi på ett större antal bokbloggar tänkte även jag försöka mig på den fina konsten att stapla böcker på varandra. Jag fick ihop fyra dikter varav två är på svenska och två på engelska. Om ni vill se andra försök (och bättre än mina) kan ni titta här, här, här eller kanske här. Eller så kan ni googla det.

Romeo and Juliet
The things they carried
While mortals sleep
For one more day

Historier från ingenstans
Halv elva en sommarkväll
Allt är upplyst
Tillsammans är man mindre ensam

As I lay dying
A man without a country
No country for old men
Death of a salesman

Hornsgatan
Allt är upplyst
Halv elva en sommarkväll
Gör vad du vill

Den sista dikten är på sätt och vis bara en variant av den andra på svenska. Jag bytte ut två böcker helt enkelt. Vad tycks?

Standard

2 thoughts on “Bokryggspoesi

Kommentera

