Reading is sexy ♥

Obligatory Loreen post

Loreen vann! Yay ♥

Jag är jättedålig på korta reflektioner. Var det inte förresten Oscar Wilde som sade något i stil med ”om jag hade mer tid skulle jag ha skrivit ett kortare brev”? Det passar mig.

Jag trodde aldrig att Loreen skulle vinna.Jag siktade på en topp 5-placering för henne. En vet ju inte om resten av Europa förstår sig på hennes stil, eller hur? Jag brukar förresten ogilla att vi tar ut segern i förskott varje år. Sverige (läs: alla som kan associeras till Melodifestivalen och/eller media) är alltid bergis på att gällande artist ska vinna. Varje. Jävla. År.

Förra året gick det förvisso bra med Saades Shadayday tredje plats men åren innan har vi hamnat långt ned. Ett år var vi inte ens med. Jag trodde att Ryssland skulle vinna och att Serbien skulle komma på en andra plats. Jag vet inte riktigt varför jag trodde det men det kändes rätt helt enkelt.

Jag är däremot glad att Loreen vann. Vem skulle inte vara det? Med det jättecoola framträdandet förtjänade hon varje poäng. Dansen gav mig däremot ångest. Jag var så nervös varenda gång som dansaren slängde sitt ben över Loreens huvud. Jag trodde att hon skulle få en smäll varenda gång. Sådan tur var hände det aldrig.

Stackars de andra nordiska länderna. Det tog evigheter innan de fick några poäng. Och vilka töntiga poäng sedan! Island hamnade på plats 20, Danmark på plats 23 och Norge på plats 26. Jag måste säga att jag inte riktigt förstår varför Islands bidrag inte fick mer poäng. Jag tycker att de var riktigt grymma. Norges och Danmarks bidrag var inte vidare bra så det kan jag förstå. Norges sångare var stöddig om något, och jag förstod inte Danmarks bidrag, om jag ska vara ärlig.

Sarah Dawn Finer var helt underbar. Lite fel forum bara. Internskämt har aldrig fungerat speciellt bra i offentliga sammanhang. Jag känner att ”uttalet” av Azerbajdzjan var lite förolämpande i sammanhanget. Det fungerade i Sverige men inte internationellt.

Standard

2 thoughts on “Obligatory Loreen post

  1. Sverige tycks gilla internskämt bland kommentatorerna – minns du när Björn Gustafsson gav poängen? Bäst i år var ju lätt Mr Lordi 😉

    Serbien var jag inte beredd på alls. Den var väl mysig, men tredje plats? O_o

Kommentera

