Reading is sexy ♥

The sound of our hearts <3

Compact Disco är nog mina favoriter inför årets ESC på lördag. Island, Albanien och Ungern var mina favoriter från deltävlingen. Det känns bra att de alla gick vidare. Finland var även en av mina favoriter men jag kan absolut förstå varför de inte gick vidare. Det är riskfyllt att sjunga på svenska i en internationell tävling. Jag är däremot jättebesviken på Cypern. Det var inte alls lika bra live som i videon. De förlorade hela sagotemat med kläderna de valt. Dessutom sjöng hon inte lika bra. Blah.

Jag kollade upp Compact Disco på Spotify och de finns där. Gruppen bildades 2008 i Budapest och spelar väldigt mycket elektropop. De har släppt två skivor, Stereoid och II, varav den sistnämnda finns på Spotify. Ask and thou shalt receive. Gruppen har även en officiell kanal på Youtube. Där kan man hitta:

Musikvideon till Feel the Rain.

Fly or Drive.

I’m in Love.

Deras ESC-låt heter Sound of our Hearts.

Standard

Kommentera

