Reading is sexy ♥

Mina favoriter till ESC

Jag ska förhoppningsvis se semifinalen av Eurovision Song Contest tillsammans med Bokmalande. Vi har inte bestämt om det blir av men jag hoppas på åtminstone en av de två. Jag har tittat, för en gångs skull, på de där programmen inför själva tävlingen. Jag måste bara säga det att Måns Zelemrlöw är en hysteriskt rolig individ. Han var nog min favoritdel av hela programmet. Här kan ni för övrigt se Zelmerlöws tolkning av Flickan och kråkan. Pernilla Karlsson har också spelat in en grymt tolkning av samma låt. I överlag tycker jag att det verkar vara ganska bra låtar med i år. Det finns en otrolig mängd som inte säger mig något och som är allmänt jättedåliga. Men det fanns även många jag gillade skarpt. Några av dem, utan någon som helst ordning, är:

England: Engelbert Humperdinck – Love Will Set You Free
Kommentar: Gubben är gammal men, som någon sa i programmet, det är en värdig ballad. Den är enkel, ren och ganska rörande på sätt och vis.

Finland: Pernilla Karlsson – När Jag Blundar
Kommentar: Bara det att hon sjunger på svenska är mysigt, tycker jag. Hon ser fin ut och sjunger fint. Texten är lite knäpp samtidigt som den är charmig.

Cypern: Ivi Adamou – La La Love
Kommentar: SNYGG VIDEO! Snygg tjej också. Och bra låt.

Island: Gréta Salóme & Jónsi – Never Forget
Kommentar: Sverige, Finland och Island är riktigt bra i år. Tyvärr suger Norges och Danmarks bidrag. Jag tycker det är en cool och lagom rockig låt. Jag har svårt för uttalat rock i ESC (om det nu kan kallas så) men jag gillar den här typen.

Ungern: Compact Disco – Sound Of Our Hearts
Kommentar: Gruppen är så väldigt lik något annat band – jag kan bara inte komma på vilket. Hur som helst gillar jag deras engelska. Den är mycket bra. Jag gillar även själva låten. Den känns brittisk och välskriven, tycker jag.

Jag har säkerligen glömt någon som jag gillade ännu mer än dessa, men så här får det bli. En annan bra låt är Estoniens bidrag. Snygg är han också. Rysslands bidrag måste nog vara det roligaste.

Standard

2 thoughts on “Mina favoriter till ESC

Kommentera

